Jak reklamovat pneu, které jste koupili přes internet?
Nakupujete pneumatiky přes internet? Nejste sami, obchod s obutím kvete a stále více řidičů využívá možnosti pohodlného nákupu. Jen málokdo však tuší, jak správně postupovat při reklamaci. Odpovědi najdete v dnešním článku.
V roce 2012 údajně nakoupilo pneumatiky cca 30 % řidičů, kteří se uchýlili k výměně. Nákupem na internetu můžete výrazně ušetřit, ale co když nebudete se zakoupeným spokojeni a budete jej muset reklamovat? Pokud prodejce neprovozuje kamennou pobočku, která se nachází v blízkosti vašeho bydliště, nemůžete si zboží fyzicky zkontrolovat. Na druhou stranu máte ze zákona právo pneumatiky do 14 dní vrátit, a to bez jakéhokoliv vysvětlování.
Reklamace se nemusíte nijak obávat, je však zapotřebí, abyste neotáleli a postupovali rychle. Jak jsme již zmínili, ze zákona máte na vrácení bez důvodu 14 dní, v některých obchodech dokonce 30 dní. Nezáleží přitom na tom, zda je zboží poškození, znehodnocené nebo vám jen nevyhovuje.
Ale co když se objeví potíže až v průběhu užívání? Pak můžete zboží reklamovat na pobočce nebo nahlásit závadu telefonicky či mailem. Vyplníte reklamační formulář, do kterého uvedete typ vozidla, počet ujetých kilometrů a pozici kola na vozidle. Co se týče poštovného, to při reklamaci platí vždy prodejce, a to i v případě, že nedojde k uznání reklamace.
Prodejce má povinnost informovat zákazníka o vyřízení reklamace a bude-li závěrem, že se jedná o neodstranitelnou vadu, budete si moct vybrat mezi výměnou zboží nebo vrácením peněz. Vrácení peněz musí ze zákona proběhnout do 30 dní.
Publikováno: 31. 08. 2015
Kategorie: Ostatní | Pneumatiky