Co je to PPC reklama a proč byste ji měli zapojit do své marketingové strategie?

PPC je typ placené reklamy na internetu, s tím, že platíte za každý proklik uživatelů. Tento typ reklamy je skvělý způsob, jak rychleji zlepšit viditelnost vaší firmy než pomocí SEO. HubSpot navíc zdůrazňuje, že organická návštěvnost vašeho webu může být ovlivněna změnami algoritmu, které Google běžně provádí, PPC reklamy jsou k tomuto daleko více imunní.

Co jsou to PPC reklamy?

PPC neboli „pay per click“ jsou reklamy, za které platíte poplatek, kdykoli na ně uživatelé kliknou. Tento typ reklam je většinou vystaven nahoře na stránce výsledků vyhledávání (SERP).

Jedná se o jiný způsob, jak získat návštěvnost na vaše stránky a umístit se vysoko ve vyhledávačích než pomocí SEO.

Podle Digital Marketing Institute vám PPC reklamy mohou pomoci s:

· zvýšením návštěvnosti webovek

· získáváním nových zákazníků

· podporou viditelnost vašich webovek

· zvýšením konverzí

Proč byste měli investovat do PPC kampaní?

PPC reklamy vás dostanou na oči zákazníkům, kteří aktivně vyhledávají řešení svých problémů, a možná právě váš produkt nebo služba jim může pomoci. Podle HubSpotu mají také řadu dalších výhod:

Cenově přístupné

Ačkoli jsou PPC reklamy placené, nemusí to nutně znamenat, že musíte vysypat celé prasátko. Sami si můžete stanovit, zda za ně utratíte 5 000 Kč nebo 50 000 Kč.

Snadné testování

Testováním PPC reklam si uděláte obrázek o tom, co funguje a co ne. Zkoušejte různá klíčová slova a vyhrajte si s A/B testingem. Nebojte se jít hluboko, abyste pochopili, co funguje na vaše cílové publikum a jaká klíčová slova používají.

Rychlejší než SEO

Organická návštěvnost je zásadní, ale může to být běh na dlouhou trať. PPC reklamy vám pomohou s viditelností v podstatě okamžitě.

PPC reklamy vám mohou velice rychle přinést výsledky, pokud budou vaše kampaně efektivní, rychle se vám tak také vrátí investice, které do nich vložíte.

Publikováno: 06. 06. 2022

Kategorie: Ostatní | Praktické rady a tipy

Autor: Milena Křiváková